סדר היום ותקופות הלימוד

בבית הספר נלמדים נושאי הלימוד העיוניים העיקריים ב"תקופות לימוד" אינטנסיביות המתחלפות בריתמוס מסוים. הלימוד ב"תקופה" מתרחש בעיקר בתחילת היום במסגרת שיעור ארוך ורב-תחומי במקצוע מסוים, תוך שימת דגש על לימוד אמנותי. הנושא נלמד מדי יום בשעות הללו במשך פרק זמן של שבועיים עד ארבעה שבועות. דרך זו מאפשרת יכולת התמקדות בנושא אחד מכיוונים וזוויות שונים מחד, והעמקה בנושא והרחבתו באמצעות למידה חווייתית מאידך. השיעורים הנוספים שהם שיעורי התרגול – מתמטיקה, אנגלית, לשון, מוסיקה וחינוך גופני – נלמדים מידי שבוע בשעות קבועות במערכת ודורשים תרגול שבועי וחזרה לאורך כל שנת הלימודים.

 

.מחברות התקופה

 

במהלך השיעור התקופתי, אשר נמשך כאמור שבועות אחדים ומרכז עבודה רב-תחומית מסביב לתחום לימודי מסוים, יוצרים התלמידים מעין תיעוד של התהליך כולו במחברת התקופה. מחברת התקופה נראית בדרך כלל כמחברת ציור: היא גדולה ורחבה ודפיה חלקים. העבודה במחברת התקופה מהווה השתקפות של הנעשה בשיעורים. מאחר שלמימד האמנותי ישנו משקל רב בתהליכי הלימוד בבית-הספר, גם במחברת ניתן ביטוי לעבודה אמנותית רבה. המחברת מכילה סיכומים מנושאי השיעור, סיפורים ושירים, ציורים ורישומים, מפות ועוד, אשר קשורים לתחום הנלמד.

מחברת התקופה מהווה גם כלי מצוין להערכה מאחר שתהליכי הלימוד, הידע וכל דבר שנעשה במהלכה של תקופת הלימוד מתועד בדרך זו או אחרת בין דפיה. זוהי משימתו של כל תלמיד – לעצב ולהשלים את מחברתו עם סיום התקופה, ובכך ליצור עבודת סיכום רב-תחומית המשקפת את החומר שנלמד.