אמנויות

אומנות

גיל ההתבגרות הוא הזמן שבו הנפש מתפתחת. כדי לתת לה מקום להבעה וביטוי אנחנו מאמינים בצורך של התלמידים לפגוש את האמנות והמלאכות האמנותיות: ציור, צורפות, קליעת סלים, פיסול וצילום. כל אמנות שונה באופייה ומעניקה חוויה אחרת. הציור היא עבודה אינדיבידואלית, אינטימית שכרוכה בהבעה ובמפגש עם הקנבס הריק. צורפות מחייבת הפעלת כוח רב על מתכת, כדי לעצב אותה בהתאם לרצוני. קליעת סלים מחייבת התמדה, וחזרה על אותה פעולה שוב ושוב. פיסול דורש עבודה אחרת עם הידיים ועם כל הגוף, הפעלה של לחץ כדי לעצב כלים או פסלים. בצילום הם בונים מצלמה במו ידיהם, וחווים את התהליך בהיבט האמנותי והמדעי כאחד. כך שכל תחום דורש יכולות אחרות ומפגיש את התלמיד עם איכויות אחרות של עבודה. כמכלול, המפגש עם כל התחומים הללו יוצר הנאה גדולה ופיתוח הוליסטי של היכולות והנפש של התלמידים.

תחום אמנותי נוסף שקיים בכל שנות התיכון הוא המוסיקה. אחד האתגרים של המתבגרים הוא למצוא את הקול שלהם- וזה אחד מהדברים שהם חווים בשיעורי המוסיקה. שרים ומנגנים ביחד ולחוד, כשהכיתה נושאת את היחיד בהופעות ובאירועים.

התלמידים חווים את האמנות מכיתה ט' ועד י"ב, בלי קשר לבגרות. זאת מתוך הרצון לתת להם רוחב יריעה של למידה, חוויות והתנסויות.